Версія для друку
Середа, 30 травня 2012 08:26

Вимоги до звернення

Згідно статті 40 Конституції України  усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

           Основним правовим актом, що регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України такого права, є Закон України “Про звернення громадян”.

        

           Порядок розгляду письмових звернень громадян в райдержадміністрації та Порядок організації та проведення особистих і виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, затверджений розпорядженням голови райдержадміністрації 23.02.2015 № 65, зареєстрованим у Маневицькому РУЮ Волинської області 04.03.2015 за № 2/129 (із змінами, внесеними розпорядженням голови райдержадміністрації від 21.02. 2017 № 79, зареєстрованим в ГТУЮ у Волинській області 01.03.2017 за № 29/1550).

      Відповідно до статті 38 ЗУ „Про місцеві державні адміністрації” місцеві державні адміністрації забезпечують додержання прав і свобод громадян. Громадяни звертаються до місцевих державних адміністрацій у вирішенні  питань, що належать до сфери повноважень місцевих державних адміністрацій.

ВИМОГИ до ЗВЕРНЕННЯ

         У зверненні зазначається прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладається суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

           Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

           Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням  дати. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

           Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України “Про звернення громадян”.

           Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

           Такий вид звернення як скарга на рішення певного органу або посадової особи має бути подана до органу або посадової особи вищого рівня  протягом року з моменту прийняття рішення, яке оскаржується, але в жодному разі не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина, який звертається зі скаргою, з таким рішенням.

 

Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:

  • письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;
  • звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;
  • повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;
  • звернення-скарга, яка подана із пропущенням зазначених вище строків;
  • звернення, подане особами, які визнані недієздатними у судовому порядку.

 

Термін розгляду звернення

           Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті,  які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду,про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

           На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого статтею 20 закону терміну. Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

 

Права громадянина щодо розгляду заяви або скарги

Згідно зі статтею 18 Закону України “Про звернення громадян” громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, має право:

  • особисто викласти свої аргументи тій особі, яка перевіряла заяву або скаргу;
  • брати участь у перевірці заяви або скарги;
  • ознайомлюватись із матеріалами такої перевірки;
  • подавати додаткові матеріали або вимагати запиту таких матеріалів органом, який розглядає заяву або скаргу;
  • бути присутнім при розгляді заяви або скарги;
  • користуватись послугами адвоката або іншого представника, якщо його повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства;
  • одержати письмову відповідь про результати розгляду поданої заяви або скарги;
  • висловлювати усно або письмово прохання щодо дотримання таємниці розгляду заяви або скарги і вимагати виконання такого прохання;
  • вимагати відшкодування збитків, які були заподіяні внаслідок порушення встановленого порядку розгляду звернень.

 

Відповідальність громадян при поданні звернень

Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, керівників установ, організацій та інших посадових осіб, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством (стаття 26 Закону України „Про звернення громадян”).

 

 

Як правильно оформити звернення

           Звернення складається у довільній формі, однак в ньому необхідно вказати:

  • кому адресується звернення (наприклад: голові Маневицької райдержадміністрації, ПІБ керівника);
  • від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, номер телефону);
  • вид звернення (заява, скарга або пропозиція);

           Далі викладається текст звернення, де чітко і ясно має бути зазначено суть порушеного питання або проблеми, зокрема викладаються бставини, які стали причиною для звернення, обґрунтування або основні питання, порушені у зверненні, а також зазначається перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;

            У письмовому зверненні обов’язково зазначається дата написання, звернення підписується особою (особами), що звертаються (для подання електронного звернення електронний підпис не вимагається).

Оскарження наданої відповіді

Скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням - безпосередньо до суду.

Переглядів 2676 Останнє редагування Вівторок, 23 січня 2018 11:19

Схожі матеріали